خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/06 - 14:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سعیدی مطرح کرد

تجمع مراجعان در دفاتر پیشخوان دولت؛ عامل شیوع ویروس کرونا

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: تجمع افراد برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی و تشخیص هویت برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس موجب ازدحام جمعیت در مراکز پیشخوان دولت شده است.

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از نحوه ثبت اطلاعات سرپرستان واجد شرایط برای اخذ وام یک میلیون تومانی در دفاتر پیشخوان دولت، اظهار کرد: ثبت اطلاعات در دفاتر پیشخوان دولت موجب تجمع و ازدحام جمعیت در این دفاتر شده که خود این مسئله عاملی برای شیوع ویروس کرونا است.



نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم با بیان اینکه برای اعطای وام یک میلیون تومانی هیچ نیازی به حضور مردم در دفاتر پیشخوان دولت نیست، افزود: دولت تمامی اطلاعات مربوط به سرپرستان خانوار را در اختیار دارد و به راحتی می‌تواند به مانند واریز یارانه کمک معیشتی از همین طریق، وام یک میلیون تومانی را هم به حساب مردم واریز کند.



وی اضافه کرد: افزون بر تجمع ناشی از ثبت نام افراد برای دریافت وام یک میلیون تومانی، افراد بسیاری به دلیل مثبت بودن شاخص بورس، اخیراً علاقه‌مند به حضور و فعالیت در بازار بورس شده‌‌اند که این افراد نیز برای تکمیل فرآیند تشخیص هویت باید در دفاتر پیشخوان دولت حاضر شوند؛ لذا این روزها دفاتر پیشخوان دولت یکی از شلوغ ترین، پر ازدحام ترین و در عین حال خطرناک‌ترین اماکن برای شیوع ویروس کرونا به شمار می‌آید.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه فردی که در بورس نام نویسی می‌کند، دارای حساب بانکی و هویت مشخص است؛ افزود: معتقدم در این شرایط نیازی به حضور فیزیکی افراد در دفاتر پیشخوان نیست و دولت می‌تواند به صورت موقت اطلاعات افراد را اخذ و در طول یک دوره زمانی نسبت به تکمیل فرآیند تشخیص هویت اقدام کند تا جلوی ازدحام در دفاتر پیشخوان گرفته شود.



بر اساس گفته سعیدی، حضور اجباری در دفاتر پیشخوان دولت، بهانه‌ای برای اخذ پول اضافه از مردم است و دولت باید در این شرایط حساس هرچه سریع‌تر نسبت به کاهش ازدحام در این دفاتر اقدام کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297088
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار